• Menük

MAHART személyhajó flotta

budapest_1a.bmp

BUDAPEST rendezvényhajó

A BUDAPEST hajó EUREKA II néven épült 1988-ban a holland giessendami Van Mill Scheepswerf hajógyárban. A hajót a Rederij Eureka Deventer cég építette. A cég EUREKA néven összesen 5 hajót építettet különböző holland hajógyárakban, EUREKA I/II/III/IV/V néven. Az EUREKA I és V-öst a Rederij Eureka Deventer üzemelteti jelenleg is, a IV-est a közelmúltban eladták. Az EUREKA II BUDAPEST néven a MAHART PassNave tulajdonában üzemel, az EUREKA III sorsáról nincs információnk.

 

A BUDAPEST hajó műszaki adatai
Típus: Eureka
Gyártás helye és éve: Hollandia, 1988
Maximális utasbefogadó képesség: 500 fő
Éttermi befogadó képesség: 260 + 54 fő
Hossz: 52,6 méter
Szélesség: 7,8 méter
Merülése üresen: 1,29 méter
Merülése teljes terhelésnél: 1,68 méter
Vízkiszorítása üresen: 400 tonna
Vízkiszorítása teljes terhelésnél: 538 tonna
Üzemanyag: kb. 25.000 liter
Főmotorok száma és típusa: 2 db Volvo Penta TAMD 121 diesel
Névleges teljesítmény: 2 x 370 LE
Utazósebessége: 20 km/h
Fűtési rendszer: légkondicionált
Elektromos rendszer: 220V (380V)

 

 

 

Rákóczi hátulról+Parlament5.jpg

RÁKÓCZI rendezvényhajó

A magyar építésű RÁKÓCZI eredetileg a HUNYADI hajóval teljesen megegyező felépítésű hajóként épült 1964-ben. A 700 személyes folyami személyhajó típust a későbbiekben átépítették, melynek során a felső fedélzeten zárt étterem lett kialakítva és a főfedélzeti középső étterem méretét is megnövelték. A MAHART PassNave 2006-ban felújította, kibontva a felsőfedélzeti személyzeti kabinokat, melynek helyére egy exkluzív bárpult került. 

 

A RÁKÓCZI hajó műszaki adatai
Típus: 700 személyes személyhajó
Gyártás helye és éve: Magyarország, 1964 felújítva: 2006
Maximális utasbefogadó képesség: 400 fő
Éttermi befogadó képesség: 270 + 28 fő
Hossz: 57,5 méter
Szélesség: 11,3 méter
Merülése üresen: 1,33 méter
Merülése teljes terhelésnél: 1,58 méter
Vízkiszorítása üresen: 350 tonna
Vízkiszorítása teljes terhelésnél: 428 tonna
Üzemanyag: kb. 24.000 liter
Ivóvíz tartály: kb. 10.000 liter
Főmotorok száma és típusa: 2 db 6 hengeres SKL 6NVD36AU turbó diesel
Névleges teljesítmény: 2 x 420 LE
Segédmotor: 2 db 6 hengeres RÁBA diesel
Névleges teljesítmény: 2 x 110 kW
Utazósebessége: 22 km/h
Fűtési rendszer: radiátoros központi fűtés
Elektromos rendszer: 220V (380V)

tancsics_2xx.jpg

TÁNCSICS kirándulóhajó

A magyar építésű TÁNCSICS eredetileg a HUNYADI hajóval teljesen megegyező felépítésű hajóként épült 1963-ban. A 700 személyes folyami személyhajó típust a 70-es években átépítették, melynek során a felső fedélzeten zárt étterem lett kialakítva és a főfedélzeti középső étterem méretét is megnövelték.

A MAHART PassNave 2010-ben átépítette és felújította, kibontva a felsőfedélzeti személyzeti kabinokat, melynek helyére mosdók kerültek. A felső fedélzeten üléssoros utastér lett kialakítva, míg a főfedélzet átépítésével egylégterű étterem és elülső utastér lett kialakítva. A vendégterekben LCD képernyők lettek elhelyezve.

 

A TÁNCSICS hajó műszaki adatai
Típus: 700 személyes folyami személyhajó
Gyártás helye és éve: Magyarország, 1963 felújítva: 2010
Maximális utasbefogadó képesség: 400 fő
Éttermi befogadó képesség: -
Hossz: 57,5 méter
Szélesség: 11,3 méter
Merülése üresen: 1,25 méter
Merülése teljes terhelésnél: 1,55 méter
Vízkiszorítása üresen: 340 tonna
Vízkiszorítása teljes terhelésnél: 425 tonna
Üzemanyag: kb. 24.000 liter
Ivóvíz tartály: kb. 10.000 liter
Főmotorok száma és típusa: 2db 8 hengeres SKL 8NVD36 diesel
Névleges teljesítmény: 2 x 400 LE
Segédmotor: 6 hengeres IFA
Névleges teljesítmény: 74 kW
Utazósebessége: 23 km/h
Fűtési rendszer: radiátoros központi fűtés
Elektromos rendszer: 220V

A2008-Hunyadi1.jpg

HUNYADI kirándulóhajó

A magyar építésű HUNYADI hajó a 700 személyes folyami személyhajó típus harmadik és egyben utolsó tagjaként tagjaként 1966-ban készült el.

Az eredeti felépítését megőrizve - részben nyitott felsőfedélzeti utastér, két zárt utastér a főfedélzeten - a MAHART PassNave 2010-től elsősorban menetrendi hajóként üzemelteti a szentendrei vonalon. 

 

A HUNYADI hajó műszaki adatai
Típus: 700 személyes folyami személyhajó
Gyártás helye és éve: Magyarország, 1966
Maximális utasbefogadó képesség: 600 fő
Éttermi befogadó képesség: 60 + 60 fő (főfedélzeten)
Hossz: 57,5 méter
Szélesség: 11,3 méter
Merülése üresen: 1,24 méter
Merülése teljes terhelésnél: 1,53 méter
Vízkiszorítása üresen: 350 tonna
Vízkiszorítása teljes terhelésnél: 427 tonna
Üzemanyag: kb. 24.000 liter
Ivóvíz tartály: kb. 10.000 liter
Főmotorok száma és típusa: 2db 6 hengeres SKL 6NVD36AU turbó diesel
Névleges teljesítmény: 2 x 420 LE
Segédmotor: 6 hengeres IFA diesel
Névleges teljesítmény: 74 kW
Utazósebessége: 23 km/h
Fűtési rendszer: radiátoros központi fűtés
Elektromos rendszer: 220V

A2010_Győr_rendezvényhajó.jpg

GYŐR - GÖNYÜ - CORVIN - MATHIAS REX - HULLÁM
"Moszkva" típusú rendezvényhajó

A "Moszkva" típusú (R-51 és R-51E) személyhajókat nagy példányszámban gyártották a Szovjetunióban 1969-től a 90-es évekig és széles  körben exportálták. A típus fejlesztése illetve tervezése 1965. szeptember 27-én indult!

A "Moszkva" típust, ahogy eredetileg a MAHART hajókat is, 2 db 3D6H-150 típusú egyenként 150 lóerő teljesítményű diesel főmotorok hajtják. A MAHART hajókba később Rába főmotorok kerültek beépítésre, melyek az elmúlt években - az Ister-Granum és Hullám kivételével - Cummins főgépekre lettek cserélve.

A típus hajóteste 5mm vastagságú acélból (VMSZt.3psz), míg a felépítménye 3-4mm vastagságú alumínium ötvözetből készült. A típus vízkiszorítása 93-101,5 tonna, utasbefogadó képessége 243 fő, utazósebessége 23-24 km/h.

A "Moszkva" típusból több, kisebb-nagyobb eltéréseket mutató, "altípus" készült. Az egyfedélzetes "Neva" típus (R-35), bár külsőleg hasonlít, egy teljesen önálló típusnak számít. A típusból a Moszkvai Hajózási Vállalat jelenleg 32 darabot üzemeltet.

 

Rendezvényhajók műszaki adatai 

Műszaki adatokGYŐR és GÖNYÜCORVIN és MATHIAS REXHULLÁM
Típus: Moszkva típus (R-51/R-51E)
rendezvényhajó kivitelű
Moszkva típus (R-51/R-51E)
rendezvényhajó kivitelű
Moszkva típus (R-51/R-51E)
rendezvényhajó kivitelű
Gyártás éve:
Gyártás helye: Szovjetunió
1982 és 1979
mindkét hajó felújítva: 2009
1983 és 1979
Corvin felújítva: 2008
1981
Maximális utasbefogadó képesség: 150 fő 150 fő 150 fő
Éttermi befogadó képesség: 80 fő 80 fő 80 fő
Hossz: 38 méter 38 méter 38 méter
Szélesség: 6,5 méter 6,5 méter 6,5 méter
Merülés üresen: 1,03 méter 1,03 méter 1,03 méter
Merülés teljes terhelésnél: 1,30 méter 1,30 méter 1,30 méter
Vízkiszorítás üresen: 80-130 tonna 80-130 tonna 80-130 tonna
Üzemanyag: 3.400 liter 3.400 liter 3.400 liter
Ivóvíz tartály: kb. 2.000 liter kb. 2.000 liter kb. 2.000 liter
Főmotorok száma és típusa: 2db 6 hengeres
Cummins 6BT 5,9M diesel
2db 6 hengeres
Cummins 6BT 5,9M diesel
2db 6 hengeres
RÁBA 2156 HM diesel
Névleges teljesítmény: 2 x 180 LE 2 x 180 LE 2 x 150 LE
Segédmotor: 1 x 38kW teljesítményű
Hatz
1 x 40kW teljesítményű
Cummins
1 x 40kW teljesítményű
Cummins 4BT 3.9
Utazósebesség: 20 km/h 20 km/h 20 km/h
Fűtési rendszer: radiátoros központi fűtés elektromos légbefúvásos radiátoros központi fűtés
Elektromos rendszer: 220V (380V) 220V (380V) 220V (380V)

 

IMG_0024xxa.bmp

ESZTERGOM - DÖMÖS - NAGYMAROS - BOGDÁNY - SZŐDLIGET - DUNA CORSO
"Moszkva" típusú kirándulóhajó

A "Moszkva" típusú (R-51 és R-51E) személyhajókat nagy példányszámban gyártották a Szovjetunióban 1969-től a 90-es évekig és széles körben exportálták. A típus fejlesztése illetve tervezése 1965. szeptember 27-én indult!

A "Moszkva" típust, ahogy eredetileg a MAHART hajókat is, 2 db 3D6H-150 típusú egyenként 150 lóerő teljesítményű diesel főmotorok hajtják. A MAHART hajókba később Rába főmotorok kerültek beépítésre, melyek az elmúlt években Cummins főgépekre lettek cserélve.

A típus hajóteste 5mm vastagságú acélból (VMSZt.3psz), míg a felépítménye 3-4mm vastagságú alumínium ötvözetből készült. A típus vízkiszorítása 93-101,5 tonna, utasbefogadó képessége 243 fő, utazósebessége 23-24 km/h.

A "Moszkva" típusból több, kisebb-nagyobb eltéréseket mutató, "altípus" készült. Az egyfedélzetes "Neva" típus (R-35), bár külsőleg hasonlít, egy teljesen önálló típusnak számít. A típusból a Moszkvai Hajózási Vállalat jelenleg 32 darabot üzemeltet.

 

Kirándulóhajók műszaki adatai

Műszaki adatokESZTERGOM - DÖMÖS
NAGYMAROS - BOGDÁNY
SZŐDLIGET
VISEGRÁDDUNA CORSO
Típus: Moszkva típus (R-51/R-51E)
kirándulóhajó kivitelű
Moszkva típus (R-51/R-51E)
kirándulóhajó kivitelű
Moszkva típus (R-51/R-51E)
rendezvényhajó kivitelű
MAHART által átépítve 2006-ban
Gyártás éve:
Gyártás helye: Szovjetunió
1981 - 1980
1977 - 1978
1979
1977 1978
átépítve és felújítva: 2006
Maximális utasbefogadó képesség: 250 fő 250 fő 150 fő
Hossz: 38 méter 38 méter 38 méter
Szélesség: 6,5 méter 6,5 méter 6,5 méter
Merülés üresen: 1,03 méter 1,03 méter 1,03 méter
Merülés teljes terhelésnél: 1,30 méter 1,30 méter 1,30 méter
Vízkiszorítás üresen: 80-130 tonna 80-130 tonna 80-129 tonna
Üzemanyag: 3.400 liter 3.400 liter 3.400 liter
Ivóvíz tartály: kb. 2.000 liter kb. 2.000 liter kb. 2.000 liter
Főmotorok száma és típusa: 2db 6 hengeres
Cummins 6BT 5,9M diesel
2db 6 hengeres
Rába D10TLL turbó diesel
2db 6 hengeres
Cummins 6BT 5,9M diesel
Névleges teljesítmény: 2 x 180 LE 2 x 210 LE 2 x 180 LE
Segédmotor: 1db 40kW teljesítményű
Cummins
1db 15kW teljesítményű
4CS
1db 38kW teljesítményű
Hatz
Utazósebesség: 20 km/h 20 km/h 20 km/h
Fűtési rendszer: elektromos légbefúvásos nem fűthető légkondicionált +
radiátoros központi fűtés
Elektromos rendszer: 220V (380V) 220V 220V (380V)