MAHART személyhajó flotta

A kiránduló-, és rendezvényhajókkal bonyolított charterhajózás és hajós rendezvényszervezés az elmúlt években dinamikusan fejlődő tevékenységeink egyike. Hajóink fedélzetén partner utazási irodák ügyfelei, gazdasági társaságok vendégei, általános és középiskolák tanulói, valamint tanárai szereztek maradandó élményt egy-egy városnéző sétahajózás vagy dunakanyari hajókirándulás során. Évente több tízezer vendéget és utast látunk vendégül a kirándulóhajóink fedélzetén.
 
Az elmúlt huszonöt év dinamikusan fejlődő üzletágává váló hajósrendezvény-szervezés a MAHART PassNave egyik meghatározó tevékenységévé lépett elő. Az elmúlt évek folyamán a MAHART PassNave számos kiemelkedő rendezvényt bonyolított le közepes és nagyméretű rendezvényhajóin egyaránt. Konferenciákat, sajtótájékoztatókat, gazdasági társaságok fogadásait, így többek között állami protokoll rendezvényeket.
 
Nagy örömünkre szolgál, hogy eleget tehettünk Kofi Annan, az ENSZ főtitkárának, II. Erzsébet brit királynőnek, Malajzia királyának és családjának, I. János Károly spanyol királynak, Európa számos miniszterelnökének és kormányfőjének vendégül látásának is.
 
BUDAPEST rendezvényhajó
 
 
A BUDAPEST hajó EUREKA II néven épült 1988-ban a holland giessendami Van Mill Scheepswerf hajógyárban. A hajót a Rederij Eureka Deventer cég építette. A cég EUREKA néven összesen 5 hajót építettet különböző holland hajógyárakban, EUREKA I/II/III/IV/V néven. Az EUREKA I és V-öst a Rederij Eureka Deventer üzemelteti jelenleg is, a IV-est a közelmúltban eladták. Az EUREKA II BUDAPEST néven a MAHART PassNave tulajdonában üzemel, az EUREKA III sorsáról nincs információnk.
 
 
RÁKÓCZI rendezvényhajó
 
 
A magyar építésű RÁKÓCZI eredetileg a HUNYADI hajóval teljesen megegyező felépítésű hajóként épült 1964-ben. A 700 személyes folyami személyhajó típust a későbbiekben átépítették, melynek során a felső fedélzeten zárt étterem lett kialakítva és a főfedélzeti középső étterem méretét is megnövelték. A MAHART PassNave 2006-ban felújította, kibontva a felsőfedélzeti személyzeti kabinokat, melynek helyére egy exkluzív bárpult került.
 
 
TECHNIKAI ADATOK BUDAPEST HAJÓ RÁKÓCZI HAJÓ
TÍPUS EURÉKA 700 Személyes személyhajó/ MHRT HUNYADI Típusú
GYÁRTÁS HELYE ÉS ÉVE Hollandia, 1988 Magyarország, 1964 felújítva: 2006
MAXIMÁLIS UTASBEFOGADÓ KÉPESSÉG 500 fő 400 fő
ÉTTERMI BEFOGADÓ KÉPESSÉG 260+54 fő 270+28 fő
HOSSZ 52,6 méter 57,5 méter
SZÉLESSÉG 7,8 méter 11,3 méter
MERÜLÉSE ÜRESEN 1,29 méter 1,33 méter
MERÜLÉSE TELJES TERHELÉSNÉL 1,68 méter 1,58 méter
VÍZKISZORÍTÁSA ÜRESEN 400 tonna 350 tonna
VÍZKISZORÍTÁSA TELJES TERHELÉSNÉL 538 tonna 428 tonna
ÜZEMANYAG TARTÁLY kb. 25.000 liter kb. 24.000 liter
ÍVÓVÍZ TARTÁLY 25.000 liter kb. 10.000 liter
FŐMOTOROK SZÁMA ÉS TÍPUSA 2 db Volvo Penta TAMD 121 diesel 2 db 6 hengeres SK 6NVD36AU turbó diesel
NÉVLEGES TELJESÍTMÉNY 2X370 LE 2X420 LE
SEGÉDMOTOR  2 db Volvo 2 db 6 hengeres RÁBA diesel
NÉVLEGES TELJESÍTMÉNY 100-136 LE 2X 150 LE
ORRSUGÁRKORMÁNY DAF N/A
UTAZÓSEBESSÉG 20 Km/h 22 Km/h
FŰTÉSI RENDSZER Légkondicionált Rádiátoros központi fűtés
ELEKTROMOS RENDSZER 220 V (380V) 220V (380V)
 
 
 
 
GYŐR - GÖNYÜ - CORVIN - MATHIAS REX - HULLÁM
"Moszkva" típusú rendezvényhajó
 
A "Moszkva" típusú (R-51 és R-51E) személyhajókat nagy példányszámban gyártották a Szovjetunióban 1969-től a 90-es évekig és széles  körben exportálták. A típus fejlesztése illetve tervezése 1965. szeptember 27-én indult!
A "Moszkva" típust, ahogy eredetileg a MAHART hajókat is, 2 db 3D6H-150 típusú egyenként 150 lóerő teljesítményű diesel főmotorok hajtják. A MAHART hajókba később Rába főmotorok kerültek beépítésre, melyek az elmúlt években - az Ister-Granum és Hullám kivételével - Cummins főgépekre lettek cserélve.
A típus hajóteste 5mm vastagságú acélból (VMSZt.3psz), míg a felépítménye 3-4mm vastagságú alumínium ötvözetből készült. A típus vízkiszorítása 93-101,5 tonna, utasbefogadó képessége 243 fő, utazósebessége 23-24 km/h.
A "Moszkva" típusból több, kisebb-nagyobb eltéréseket mutató, "altípus" készült. Az egyfedélzetes "Neva" típus (R-35), bár külsőleg hasonlít, egy teljesen önálló típusnak számít. A típusból a Moszkvai Hajózási Vállalat jelenleg 32 darabot üzemeltet.
 
 
TECHNIKAI ADATOK GYŐR/GÖNYŰ CORVIN/MATHIAS REX HULLÁM
TÍPUS

Moszkva típusú (R-51/R-51E)

rendezvényhajó kivitelű

Moszkva típusú (R-51/R-51E)

rendezvényhajó kivitelű

Moszkva típusú (R-51/R-51E)

rendezvényhajó kivitelű

GYÁRTÁS HELYE ÉS ÉVE Szovjetunió, 1982 és 1979 mindkét hajó felújítva: 2009 Szovjetunió,1983 és 1979 Corvin felújítva: 2008 Szovjetunió,1981
MAXIMÁLIS UTASBEFOGADÓ KÉPESSÉG 150 fő 150 fő 150 fő
ÉTTERMI BEFOGADÓ KÉPESSÉG 80 fő 80 fő 80 fő
HOSSZ 38 méter 38 méter 38 méter
SZÉLESSÉG 6,5 méter 6,5 méter 6,5 méter
MERÜLÉSE ÜRESEN 1,03 méter 1,03 méter 1,03 méter
MERÜLÉSE TELJES TERHELÉSNÉL 1,3 méter 1,3 méter 1,3 méter
VÍZKISZORÍTÁSA ÜRESEN 80 tonna 80 tonna 80 tonna
VÍZKISZORÍTÁSA TELJES TERHELÉSNÉL 123 tonna 123 tonna 123 tonna
ÜZEMANYAG TARTÁLY 3400 liter 3400 liter 3400 liter
ÍVÓVÍZ TARTÁLY kb. 2000 liter kb. 2000 liter kb. 2000 liter
FŐMOTOROK SZÁMA ÉS TÍPUSA 2 db 6 hengeres Cummins 6BT 5,9M diesel 2 db 6 hengeres Cummins 6BT 5,9M diesel 2 db 6 hengeres Cummins 6BT 5,9 diesel
NÉVLEGES TELJESÍTMÉNY 2x180 LE 2X180 LE 2X180 LE
SEGÉDMOTOR Hatz  4  hengeres Cummins 4 hengeres Cummins
SEGÉDMOTOR TELJESÍTMÉNYE 52 LE 54 LE 54 LE
UTAZÓSEBESSÉG 20 km/h 20 km/h 20 km/h
FŰTÉSI RENDSZER Radiátoros központi fűtés Elektromos légbefúvásos Radiátoros központi fűtés
ELEKTROMOS RENDSZER 220V (380V) 220V (380V) 220V (380V)
 
 
 
ESZTERGOM - DÖMÖS - NAGYMAROS - BOGDÁNY - SZŐDLIGET - DUNA CORSO
"Moszkva" típusú kirándulóhajó
 
A "Moszkva" típusú (R-51 és R-51E) személyhajókat nagy példányszámban gyártották a Szovjetunióban 1969-től a 90-es évekig és széles körben exportálták. A típus fejlesztése illetve tervezése 1965. szeptember 27-én indult!
A "Moszkva" típust, ahogy eredetileg a MAHART hajókat is, 2 db 3D6H-150 típusú egyenként 150 lóerő teljesítményű diesel főmotorok hajtják. A MAHART hajókba később Rába főmotorok kerültek beépítésre, melyek az elmúlt években Cummins főgépekre lettek cserélve.
A típus hajóteste 5mm vastagságú acélból (VMSZt.3psz), míg a felépítménye 3-4mm vastagságú alumínium ötvözetből készült. A típus vízkiszorítása 93-101,5 tonna, utasbefogadó képessége 243 fő, utazósebessége 23-24 km/h.
A "Moszkva" típusból több, kisebb-nagyobb eltéréseket mutató, "altípus" készült. Az egyfedélzetes "Neva" típus (R-35), bár külsőleg hasonlít, egy teljesen önálló típusnak számít. A típusból a Moszkvai Hajózási Vállalat jelenleg 32 darabot üzemeltet.
 
 
TECHNIKAI ADATOK

ESZTERGOM- DÖMÖS

NAGYMAROS- BOGDÁNY

SZŐDLIGET

VISEGRÁD DUNA CORSO
TÍPUS

Moszkva típusú (R-51/R-51E)

kirándulóhajó kivitelű

Moszkva típusú (R-51/R-51E)

rendezvényhajó kivitelű

Moszkva típusú (R-51/R-51E)

rendezvényhajó kivitelű

GYÁRTÁS HELYE: SZOVJETUNIÓ 

ÉVE:

1980-1981
1977-1978
1979

1977

1978
átépítve és felújítva: 2006

MAXIMÁLIS UTASBEFOGADÓ KÉPESSÉG 250 fő 250 fő 150 fő
HOSSZ 38 méter 38 méter 38 méter
SZÉLESSÉG 6,5 méter 6,5 méter 6,5 méter
MERÜLÉSE ÜRESEN 1,03 méter 1,03 méter 1,03 méter
MERÜLÉSE TELJES TERHELÉSNÉL 1,3 méter 1,3 méter 1,3 méter
VÍZKISZORÍTÁSA ÜRESEN 80 tonna 80 tonna 80 tonna
VÍZKISZORÍTÁSA TELJES TERHELÉSNÉL 123 tonna 123 tonna 123 tonna
ÜZEMANYAG TARTÁLY 3400 liter 3400 liter 3400 liter
ÍVÓVÍZ TARTÁLY kb. 2000 liter kb. 2000 liter kb. 2000 liter
FŐMOTOROK SZÁMA ÉS TÍPUSA 2 db Volvo Penta D7CTA 2 db Rába D10TLL 2 db 6 hengeres Cummins 6BT 5,9 diesel
NÉVLEGES TELJESÍTMÉNY 530 LE 427 LE 360 LE
SEGÉDMOTOR 4 hengeres Cummins G-25T-3 sole diesel 4 hengeres 4 hengeres Cummins 
SEGÉDMOTOR TELJESÍTMÉNYE 54 LE 34 LE 54 LE
UTAZÓSEBESSÉG 20 km/h 20 km/h 20 km/h
FŰTÉSI RENDSZER Elektromos és klímás VEBASTO Elektromos és klímás
ELEKTROMOS RENDSZER 220V (380V) 220V (380V) 220V (380V)